Pasy szelkowe Schroth Rally 3 ASM
Dla wszystkich, którym zależy na
własnym bezpieczeństwie, ewentualnie posiadają już fotele kubełkowe,
konieczną inwestycją powinny być szelkowe, sportowe pasy bezpieczeństwa. - Każdy 3-punktowy pas tej firmy na jednym ramieniu (nad napisem Schroth) posiada plastikową obejmę z datą produkcji i numerem seryjnym. Brak tego plastiku, lub ewentualne kombinacje przy nim na pewno świadczą o powypadkowej przeszłości pasa. Zwróćcie też uwagę na to czy plastik ten jest zamocowany na dobrym ramieniu (patrz rys.1), określa on bowiem czy pas jest dla kierowcy czy pasażera (a nieprzestrzeganie tego może mieć przykre następstwa przy wypadku), - Kolejną rzeczą, którą trzeba obejrzeć są wszystkie punkty regulacji długości pasa oraz metalowe mocowania do samochodu. Metalowe mocowania powinny być jednakowe (kształt jak i stopień zużycia) bez pęknięć czy spawów. Regulacje także powinny być takie same (Schroth zmieniał je nieznacznie w okresie produkcji, więc połowa mocowań od starego typu i połowa od nowego powinna wzbudzić nasze podejrzenia). Wszystkie punkty regulacji mają wytłoczone logo Schrotha, - Można także zwrócić uwagę na to czy pas zmontowany jest prawidłowo (rys.2). Całkowite rozłączenie regulacji długości jest możliwe (ale bardzo trudne) więc odwrócone taśmy także mogą sugerować, że ktoś montował nasz pas np. z kilku różnych. Punkt ten jest dość problematyczny gdyż jak stwierdziłem możliwe jest rozłączenie pasa a z drugiej strony dosyć ciężko jest przepchać pas w całości przez otwory w fotelu kubełkowym. Nie twierdzę więc do końca, że źle złożony pas miał jakieś przejścia.
Wymienione wyżej rady myślę, że będą przydatne przy ewentualnym zakupie i
pomogą chociaż w części uniknąć ewentualnych zakupów powypadkowych pasów.
Nie mogę niestety dać jakichś dodatkowych wskazówek osobom pragnącym kupić
pasy Schroth Rally 3 z napinaczami „asm-autocontrol II”, gdyż takich nie
widziałem. {RMC} STRONA GŁÓWNA | UAKTUALNIENIA | GALERIA | LITERATURA | SKLEP | KSIĘGA GOŚCI | FORUM | LINKI |